התאחדות בוני הארץ והסתדרות עובדי הבניין והעץ חתמו על הסכם קיבוצי להעלאת הפנסיה בענף הבנייה - בוני הארץ : בוני הארץ

התאחדות בוני הארץ והסתדרות עובדי הבניין והעץ חתמו על הסכם קיבוצי להעלאת הפנסיה בענף הבנייה

התאחדות בוני הארץ וההסתדרות עובדי הבניין והעץ חתמו על תוספת להסכם הקיבוצי שתגדיל את ההפרשות לפנסיה של עובדי ענף הבנייה בישראל. על פי ההסכם, שיכנס לתוקפו בחודש אפריל, תגדל הפנסיה בענף הבנייה והתשתיות וכן עובדי השיפוצים ב-1.2%. זאת על ידי הגדלת ההפרשה לפנסיה שיפריש המעסיק בענף מ-6.5% ל-7.1% מהשכר, והגדלת חלקו של העובד מ-6% ל-6.6% משכרו.

במקביל, הוסכם בין הצדדים כי קיצור שבוע העבודה במשק אשר בגינו הוצא צו הרחבה, ואשר צפוי להיכנס לתוקפו בתחילת אפריל, לא יחול על ענף הבניין. זאת, לאור העובדה שכבר בהסכם שנתחם בין ההתאחדות וההסתדרות בשנת 2015 הוחלט כי שבוע עבודה בענף יקוצר כבר אז ל-42 שעות – כלומר, בדיוק לאורך שבוע העבודה שנקבע עתה לגבי המשק כולו.

הצדדים פנו אל שר העבודה והרווחה, כדי שייתן צו הרחבה להסכם ובכך ייתן לו תוקף של הסכם קיבוצי אשר יחייב את כל המעסיקים והעובדים בענף הבנייה.

אורי רובין יו"ר ועדת העבודה, התאחדות בוני הארץ מסר: "אנו שמחים על ההגעה להסכם החדש ובזאת שוב אנו מביעים את הערכתנו לעובדים בענף ואת חשיבותם בעינינו לשגשוגו. הענף שלנו הוא מענפי המשק המתגמלים ביותר במשק וימשיך להיות כזה. בהזדמנות זו, אנו קוראים לכל אזרח ישראלי שמחפש הזדמנות לעבוד בתחום מתגמל, שבו אופק התפתחות מקצועי יוצא מהכלל ופנסיה מועדפת , להצטרף לענף הבנייה".

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל מסר: "זהו עוד צעד ענק ורציני לשיפור שכר העובדים, והגדלה נוספת בהפרשות לפנסיה של העובדים והמעסיקים", מויאל הזכיר כי זהו צעד נוסף לאחר שבא בעקבות חתימת הסכמי עבודה עם התאחדות בוני הארץ אשר שודרגו מספר פעמים והסכם נוסף בתחום זה, הנוגע לתנאי העסקת המנופאים שעליו חתמו ההתאחדות וההסתדרות החדשה