הנחיות חדשות בנושא כניסת פועלים פלסטינים - בוני הארץ : בוני הארץ

הנחיות חדשות בנושא כניסת פועלים פלסטינים

משרד הבינוי והשיכון הודיע כי בדיון שנערך ביום ראשון ה-17במאי בנוגע לכניסת פועלים פלסטינים המליצו כלל גורמי המקצוע בממשלה, ובכללם משרד הבריאות, על חזרה לכניסה יומית לאחר עיד אל-פיטר וחג השבועות. החל ביום ראשון, 31.5.2020, יורשו כלל 65,000 הפועלים הפלסטינים המחזיקים בהיתר עבודה בענף הבנייה לשוב ולהיכנס באופן יומי לישראל. כמו כן תתאפשר כניסת 16,800 פועלים לעבודה יומית באזורי יהודה ושומרון.

בלשון ההודעה, כיום ישנם כ-13,000 פועלים ששוהים בישראל במתווה של עבודה עם היתרי לינה מיוחדים לתקופת הקורונה. הכניסה היומית תאפשר הגדלה של עשרות אלפי פועלים פלסטינים לכוח העבודה בענף הבנייה, לאחר תקופה ארוכה שמרבית פועלי הבניין חזרו לשטחי הרשות הפלסטינית במהלך החודשיים האחרונים.

העבודה באתרי הבנייה, בהסעות ובכלל שהיית העובדים בישראל תיעשה בהתאם לכללי התו הסגול ולהוראות משרד הבריאות.

אלעזר במברגר, מנכל משרד הבינוי והשיכון: "גם ענף הבנייה נערך ליום שאחרי הקורונה. החזרה לשגרה של כניסת פועלים יומית תאפשר לענף הבנייה לחזור לקצב עבודה רגיל ולסייע בהתאוששות המשק".

נתנאל לפידות, סמנכ"ל אסטרטגיה ומדיניות: "ענף הבנייה מתחיל את תהליך החזרה לשגרה מלאה עם כניסה מחודשת ויומית של הפועלים הפלסטינים. חזרה מלאה לשגרה היא קריטית לענף הבנייה ותסייע להתנעה מחודשת של המשק כולו".