נשיא התאחדות בוני הארץ במכתב חריף לממשלה: "ישונו תנאי המכרז לשני הקווים החדשים של הרכבת הקלה"

נשיא התאחדות בוני הארץ שיגר מכתב חריף לישראל כץ ומשה כחלון, בו הוא מפציר בהם לשנות את תנאי המכרזים לקווים החדשים של הרכבת הקלה, שהיקפם 29 מיליארד שקל, כך שלא ידירו חברות ישראליות: "פגיעה כלכלית ואסטרטגית אנושה"

כוונת המדינה לתת עדיפות לחברות בנייה זרות בהקמת שני קווי הרכבת הקלה בתל אביב מדירה שינה מעיני השחקנים החזקים בשוק. נשיא התאחדות בוני הארץ רוני בריק שלח ביום חמישי האחרון מכתב בהול לשר התחבורה ישראל כץ ולשר האוצר משה כחלון, בו הוא מבקש מהשניים לשנות את רוע הגזירה.

"אנו עומדים בפתחם של שני פרויקטים ענקיים בתל אביב, באם תתקבל החלטת נת"ע לקבוע בפרויקט לאומי תנאי סף כגון המתואר לעיל (חובת ניסיון בקידוחים בקרקע רוויית מים וחובת אחזקה לפחות 51% מכל פרויקט ‑ ל"ג), היא תביא בהכרח לכך שחברות ישראליות יפסיקו לצבור ידע וניסיון בתחום חשוב כל כך לפיתוח תשתיות בישראל וכן יאבדו כל תמריץ לתחרותיות ומצוינות המתבססות על הידע הרב שצברו", כתב בריק. בהתאם לכך, הוא מבקש מהשרים: "שימו קץ להתנהלות הפוגעת פגיעה כלכלית ואסטרטגית אנושה במשק הישראלי, ובחנו את ההחלטות בעניין בשנית".

"ניסיון העבר מלמד ולא למותר לציין כי בניגוד לדעה הרווחת אצל גורמי ממשלה, קיימות דוגמאות למכביר של חברות זרות שבאו לישראל, נקלעו לקשיים ולא סיימו את העבודה או ניהלו את העבודות בצורה רשלנית שהביאה לעצירת מגה פרויקטים (במיליארדי שקלים כל אחד מהם)", כתב בריק והדגיש כי "בכל אחד מהמקרים בו עוכבו או הוקפאו פרויקטים עקב קשיים של חברות זרות, נקרא לדגל הקבלן הישראלי לטובת השלמת הפרויקט".

לקריאת הכתבה המלאה ב'כלכליסט' לחץ כאן

שינוי גודל גופנים
ניגודיות