נשיא הההתאחדות על החלטת הממשלה להאריך את תכנית מחיר למשתכן עד סוף יוני 2020: "התכנית מיצתה את עצמה" - בוני הארץ : בוני הארץ

נשיא הההתאחדות על החלטת הממשלה להאריך את תכנית מחיר למשתכן עד סוף יוני 2020: "התכנית מיצתה את עצמה"

 נשיא הההתאחדות על החלטת הממשלה להאריך את תכנית מחיר למשתכן: "התכנית מיצתה את עצמה ואחרי תקופה של שלוש שנים, שבה עלו מחירי הדירות ביותר מ-15%, הם עלולים לזנק אם הממשלה לא תקבע מדיניות חדשה"

הממשלה אישרה פה אחד את המשך תוכנית מחיר למשתכן עד סוף יוני 2020 ולאחר מכן בכפוף למקור תקציבי ולאישור הממשלה עד לתום שנת 2020. ההחלטה טעונה בחינתו של היועץ המשפטי לממשלה משום ממשלת המעבר.

בחודש שעבר מועצת מקרקעי ישראל החליטה להאריך את התוכנית עד לסוף שנת 2020, כך שמדובר בצעד של תיקון החלטת הממשלה לצורך השלמת המהלך. לצורך מימון ההחלטה משרד הבינוי והשיכון יקצה סך של 36 מיליון שקל מתקציב הפיתוח ומוסדות הציבור.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "ממשלת ישראל חייבת להתעשת היום ולשנות את מדיניות יישום תוכנית 'מחיר למשתכן'. בשטח ברור, כי תוכנית מחיר למשתכן מיצתה את עצמה ואחרי תקופה של שלוש שנים, מאז החלה לפעול, שבה עלו מחירי הדירות ביותר מ-15%, הם עלולים לזנק אם הממשלה לא תקבע מדיניות חדשה. נחוצים כלים כבדים בהרבה על מנת לפתור את המשבר בשוק הדיור והדבר יונח לפתחה של הממשלה הבאה לעשות כן".

לקריאת הכתבה המלאה ב'כלכליסט' לחץ כאן